Dzisiaj, wyjątkowo w sobotę zapraszamy do lektury artykułu na blogu Białostockiej Kancelarii Adwokackiej. Dzisiaj chcielibyśmy poruszyć temat RODO, a dokładnie identyfikatorów pracowników. czy po wejściu nowych przepisów można umieszczać na nich zdjęcia?
Biuro Generalnego Inspektora Danych Osobowych odpowiada na to pytanie: Można umieszczać zdjęcia pracowników na ich identyfikatorach, lecz po uprzedniej zgodzie pracownika na to. Jest jednak jedno odstępstwo od danej zasady – gdy wewnętrzne przepisy danego zakładu pracy nakazują obowiązek noszenia identyfikatora ze zdjęciem, to zgoda pracownika nie jest wymagana.

GIODO twierdzi, że wizerunek pracownika (ogólnie człowieka) to jego dobro osobiste i jest chronione na podstawie art. 23 Kodeksu Cywilnego. Uzyskanie zgody od pracownika na zdjęcie umieszczone na identyfikatorze pozwala na zabezpieczenie się przed ewentualnym zarzutem naruszenia jego dóbr osobistych.

Pracownik, który złoży zarzut naruszenia owych dóbr może żądać zadośćuczynienia w postaci pieniędzy lub zapłaty danej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny.

Sytuacja zmienia się, gdy wewnętrzne przepisy zakładu pracy (takie jak układ zbiorowy lub regulamin pracy) mówi to tym, że jest obowiązek noszenia przez pracowników identyfikatorów firmowych ze zdjęciem to zgoda pracownika nie jest wymagana.

Kancelaria Adwokacka Adwokat Sylwia Tokarzewska-Cybulko posiada bardzo duże doświadczanie w wszelkich aspektach prawa. Zapraszamy serdecznie do kontaktu telefonicznego oraz osobistego. Kancelaria mieści się w Białymstoku na ulicy Mickiewicza.