Nadeszła niedziela i na naszym blogu pojawia się następny artykuł, którym staramy się Państwu pomagać. Nasza Białostocka Kancelaria Adwokacka chciałaby przedstawić Państwu jak dostosować sklep internetowy do nowych wytycznych, które wprowadza RODO.

RODO zaczęło obowiązywać do maja 2018 roku. Do wymagać owej dyrektywy muszą dostosować się wszystkie firmy świadczące usługi na terenie Unii Europejskiej. Także sklepy internetowe.

Jakie kroki trzeba podjąć aby nikt nie mógł nam zarzucić, że nie dopełniliśmy obowiązków przedsiębiorcy wynikający z RODO?

Pragniemy przypomnieć, że nasza Kancelaria Prawnicza znajdująca się w Białymstoku prowadzi szkolenia oraz konsultacje z zakresu RODO.
Nasze rady dotyczące RODO w sklepie internetowym:

Audyt prawny RODO

Czy wiecie Państwo, że dostawca Państwa systemu CRM sklepu internetowego popełni błąd i wycieknie baza danych Państwa Klientów to Państwo odpowiadacie prawnie za owy wyciek?
Dlatego lepiej zabezpieczyć się w sposób prawny przed takimi sytuacjami. Trzeba zapewnić odpowiednią konstrukcję umów, które zawieramy z partnerami handlowymi oraz technologicznymi.
Także umowy, które zawieramy z naszymi pracownikami powinny zawierać odpowiednie zapisy.
Także wszystkie umowy oraz polityka prywatności firmy powinny zostać poddane audytowi prawnemu pod kątem RODO.

Audyt technologiczny RODO

Czy sprawdzaliście Państwo czy dostawca CRM dla Państwa sklepu internetowego zapewnia wszystkie niezbędne technologie, które zapewniają dostosowanie sklepu do RODO? Czy Państwa sklep internetowy ma certyfikat SSL i jest on wgrany na serwer?
Tak, lepiej to sprawdzić.
Statystycznie 90% aplikacji działających online posiada chociaż jeden krytyczny błąd, który zwiększa podatność na złamanie systemów bezpieczeństwa.

Inwentaryzacja danych pod kątem RODO

Czy jesteście Państwo świadomi wszystkich miejsc gdzie znajdują się dane osobowe Państwa Klientów? Czy na pewno jest to tylko jeden system informatyczny, który posiada odpowiednie zaplecze bezpieczeństwa danych?
Poprzez inwentaryzację danych można dokładnie sprawdzić gdzie i w jakim celu są przetwarzane dane osobowe naszych Klientów oraz partnerów handlowych.

Uaktualnienie wszystkich zgód zebranych od Klientów

Czy zgody, które Państwo wysyłaliście do Klientów o przetwarzanie ich danych osobowych były odpowiednio skonstruowane? Czy nie było tam żadnych niedomówień?
Lepiej to sprawdzić.
Jeżeli były tam jakieś niedomówienia to lepiej je zaktualizować.

Polityka prywatności oraz przetwarzania danych osobowych zgodna z RODO

Dokument powinien zawierać wszelkie informacje, które są stosowane do ochrony danych osobowych. Ważne jest też umieszczenie informacji dotyczących w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe naszych Klientów.
Dobrze przygotowana polityka może być wykorzystana przez naszych partnerów handlowych, dzięki czemu otrzymujemy gwarancję, że nie będziemy mieć żadnych nieprzyjemności związanych z RODO.
Jak widać jest tego dużo. Dlatego dobrze być odciążonym w danych kroków. Zapraszamy serdecznie do kontaktu z naszą Białostocką Kancelarią Adwokacką, która pomoże Państwu w wszelkich tematach prawniczych związanych z RODO. Oczywiście to tylko część zakresu, w którym działamy. Zapraszamy do kontaktu.