Zakupy dokonane stacjonarnie
Reklamacja zakupionego towaru
Można zareklamować towar, który posiada wadę. Na zwrot takiego towaru sprzedawcy mamy 2 lata od daty zakupu towaru. Sytuacja ma się inaczej w sytuacji gdy towar został przeceniony z powodu tej wady i było to dokładnie oznaczone. W takiej sytuacji nie można reklamować towaru w związku z tą wadą.
W przypadku reklamacji możemy nie tylko zwrócić towar. Żądania, które możemy wystosować to – naprawa, wymiana towaru lub obniżenie ceny. W sytuacji gdy reklamujemy zakupiony towar to sprzedawca musi ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni. W sytuacji gdy ten termin nie zostanie dotrzymany to automatycznie uznaje się, że reklamacja ma status zasadnej.
Zwrot zakupionego towaru
Przy zakupach dokonanych w sklepach stacjonarnych zwrot towaru bez podania przyczyny jest uzależniony od dobrej woli sprzedawcy. Warto jest zapytać o ten temat sprzedawcę przed zakupem.
Cena na metce różni się od tej przy kasie
Nie raz pewnie słyszeliście Państwo o sytuacji, w której cena na metce jest mniejsza niż ta, która wyświetla się na kasie u sprzedawcy. W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek sprzedaży towaru w cenie korzystniejszej dla Klienta.
Zakupy przez internet
Sprawdzenia przesyłki przy kurierze
Jeżeli jest taka możliwość to warto jest sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera aby w razie potrzeby spisać z nim protokół uszkodzenia. Gdy jednak sytuacja na to nie pozwala można sprawdzić przesyłkę później. W takiej sytuacji dobrze jest robić zdjęcia lub nagrać film z tej czynności.
Czas doręczenia przesyłki
We wszystkich krajach Unii Europejskiej zakupiony towar powinniśmy otrzymać w ciągu 30 dni od daty zakupu. Gdy owy termin nie zostanie dotrzymany możemy odstąpić od umowy.
Przesyłka została uszkodzona w trakcie transportu
Gdy przesyłka zostanie uszkodzona w trakcie transportu i to sprzedawca wybrał kuriera, który doręcza przesyłkę to właśnie sklep internetowy jest odpowiedzialny za owe uszkodzenie.
Zwrot zakupionego towaru
Przy zakupach przez internet to właśnie zwrot towaru bez podania przyczyny jest największą różnicą między takimi zakupami, a zakupami w sklepie stacjonarnym. Gdy kupujemy towar poprzez internet mamy 14 dni na zwrot zakupionego sprzętu bez podania przyczyny. Są tutaj jednak pewne zastrzeżenia – nie powinien on nosić śladów użytkowania. Drugim zastrzeżeniem jest to, że nie wszystkie towary możemy zwrócić. Gdy są zmieniane lub produkowane na specjalne życzenie Klienta (np. grawerowane) lub są to zapieczętowane płyty (CD oraz filmy) to takich towarów nie możemy zwrócić bez podania przyczyny.
Kupując towary w sklepach stacjonarnych oraz przez internet pamiętajmy o swoich prawach oraz obowiązkach jako Klient. Przykładem może także być różnica między gwarancją oraz reklamacją. W razie problemów prawnych zapraszamy serdecznie do kontaktu z naszą Kancelarią Prawną z Białegostoku, która jest w stanie pomóc w każdej sytuacji.